zondag 20 januari 2008

Postbank rekening opheffen (2)

Toen bleek dat ik zakelijk niet meer kon internetbankieren (zie vorig stukje) belde ik meteen naar de Postbank. Een alleraardigste mevrouw Liefheid stond me te woord. Ze had alle begrip voor mijn situatie.

Ze kon zien dat de rekening die ik wilde opheffen 'in opheffing' was en dat mijn andere rekening nog gewoon bestond. Waarom ze dan de mogelijkheid om te internetbankieren uitgezet hadden kon ze me niet vertellen. Of ze dan het internetbankieren weer aan wilde zetten? Nee dat kon zomaar niet, er moest eerst een onderzoek komen naar wat er precies fout gegaan was.

Dat onderzoek vond ik niet zo belangrijk. Ik wilde weer over mijn rekening kunnen beschikken. Kon ze niet mijn gegevens van backup terugzetten? Nee.

Hoe lang ging het duren voordat ik weer kon gaan internetbankieren? Dat kon wel twee weken duren. TWEE weken??

Wat zou er gebeuren met mijn reeds geplande betalingen? Die zouden natuurlijk allemaal komen te vervallen. Bleef er nog iets over van mijn adresboek? Nee, ook mijn adresboek met tientallen namen en rekeningnummers was niet meer.

Konden ze mijn zakelijke rekening niet onder mijn particuliere postbankrekening hangen bij mijn.postbank.nl. Nee ook dat kon niet, andersom was trouwens wel mogelijk...

Als ik een klacht had kon ik die indienen bij:

Postbank zakelijk
afdeling correspondentie
Antwoordnr 40000
6800 XP Arnhem

of per fax : 026-3673203

Hier staan de correspondentiegegevens van de Postbank.


wordt vervolgd.

Geen opmerkingen: